حضور دانشجویان روانشناسی در کلاس ج ایلات و عشایر

در این نیمسال تحصیلی درس جامعه شناسی ایلات و عشایر را در دانشگاه شاهد تدریس می کنم. برای خودم کلاس بسیار درس آموزی بود. درباره اش می توان از ابعاد مختلف نوشت. امروز می خواهم درباره یکی از جنبه های آن بنویسم: حضور دانشجویان روانشناسی در کلاس (زهره برزگر، شقایق رجبی، مهدیه عقیلی و سارا علیاری).

1- خانم زهره برزگر یک پای ثابت کلاس است. بسیار علاقمند به جامعه شناسی است. ذهن اش پر از سؤال است. می توانم بگویم در جستجوی حقیقت به این در و آن در می زند تا برای سؤالات خود پاسخی بیابد. برای همین، با علاقه در کلاس حاضر می شود. او دانشجویی بسیار مؤدب است که نشان دهنده تربیت خانوادگی اش است.

2- به علت تعداد زیاد دانشجویان درس جامعه شناسی ایلات و عشایر، 3 دانشجوی دیگر روانشناسی را چندان نمی شناسم. پرواضح است که جویای دانش هستند و برای پاسخ دهی به سؤالات و ابهام های خود به کلاس می آیند.

3- وقتی کلاس این هفته تمام شد سارا علیاری به نزد من آمد و عذرخواهی کرد که نتوانسته است در کلاس حضور پیدا کند. می گفت کلاس ج ایلات و عشایر با کلاس های روانشناسی اش تداخل دارد. او ادامه داد که جلسات پیشین به کلاس خودم نرفتم و آمدم کلاس شما اما این بار نتوانستم بیایم. از این لحاظ عذر خواهی می کنم. من نمی دانستم چه باید بگویم. تشکر کردم و از حضور آن ها در کلاس ابراز خوشحالی کردم. احساس کردم که مزد زحمت هایم را گرفته ام.

4- این مطلب را درباره آن ها نوشتم تا بماند به یادگار.

5- مطالب دیگری هم درباره این کلاس خواهم نوشت.

6- در کلاس دانشجویی هست به نام محمد کاظم عالی پور که اطلاعات تاریخی اش قابل تحسین است. مهندسی کامپیوتر را رها کرده تا جامعه شناسی بخواند. دانشجویان خوب دیگری هم هستند که به خاطر بعضی ملاحظات بیشتر سکوت می کنند اما این دلیل بر آگاهی اندک آن ها نیست؛ اتفاقا بسیار هم آگاه هستند. گاهی که به نزد من می آیند و نظرات شان را می گویند متوجه می شوم که در پشت این سکوت، آگاهی عمیقی خفته است. این سکوت ها خیلی ها را گمراه می کند. آن ها فکر می کنند این گونه آدم ها چیزی نمی دانند که سکوت کرده اند. اصلا چنین نیست.

7- یکی از ویژگی های این کلاس ناهمگنی شدید آن بود. بعضی از این دانشجویان حاضرند جان شان را بدهند تا دیگران حرف بزنند و بعضی از آن ها حاضرند جان شان را بدهند تا دهان دیگران را ببندند.

شاد باشید

/ 8 نظر / 5 بازدید
میم.ترنم(مهدیه عقیلی)

سلام استاد ارجمند بنده و دوستم شقایق از شما بخاطر این توجهتون ، بسیار سپاسگذاریم. یاحق

دانشجو

با عرض سلام و خسته نباشید میخواستم راجع به تحقیق درس جامعه شناسی ایلات و عشایر کمی توضیح بدید. چند صفحه باشد؟؟ آیا موضوع آزاد است؟؟ چند نمره دارد؟؟ نحوه ساختاربندی نحقیق؟؟ و هرچیزی که فکر میکنید لازم باشد ممنون

ز ه ر ه - پدیدار

سلام و احترام خدمت شما استاد عزیز در مقابل بزرگواری شما فقط میتوانیم بگوییم : بی اندازه ممنون. شاد و ارام باشید .

فرشته

سلام استاد.خوبی؟امشب تولدم بود؛یکسال گذشت...باور میکنی کمتر از تعداد انگشتان دستم به یادت نبودم؟انگار همیشه هستی استاد.دلم براتون؛واسه کلاستون و...تنگ شده.شب بخیر.شاد باشی استاد.

فاطیما

سلاااام حیف باشه !جای من خالی [ناراحت]!!!!!!!!! (به قول خودتون)شاد باشین وشادی آفرین .[خداحافظ]

س.ج

سلام استاد عزیز باید اعتراف کنم تنها کلاسی هست که من در طول این 6ترم همه ی جلساتشو حضور داشتم و این به معنی توانایی فوق العاده شما در تدریس است...هرهفته بی صبرانه منتظر اومدن شما و استفاده از حضورتون توی کلاس هستم. به کوری چشم مخالفا انشالله همیشه سلامت و پایدار باشید.[لبخند]

TAHA5

سلام خدمت استاد محترم آقای علی آبادی وصف کلاس های پر از آگاهیتون رو از زبان بچه ها مخصوصا کاظم شنیدم و بسیار علاقه مند به کلاستون البته یه بار تا دم در اومدم اما بخت یار نبود از محضرتون استفاده کنم ان شا ا... شرکت میکنم البته با اجازه راجبه این پسره ایرانی هم فقط میتونم بگم دور از شان شماست با سگوند هم کلام بشین مطمئن باشین واسه خاطر بی ادبیش تنبیه میشه به زودی اونم به دست گروهمون به امید دیدار شاد باشین

5 taha

استاد قصدم بی ادبی نبود فکر کنم سو تفاهم شده من منظورم از سگوند نام فامیلی اصلی یکی از همون آقایون بود که البته به تازگی عوض کردن فامیلیشون رو اما بنده کاملا از گذشته ایشون و البته فعالیت هاشون با خبرم به همین خاطرم از نام فامیلی واقعیش در کامنت قبلیم در همین پست استفاده کردم که بداند که کسانی هم هستن که از گذشته ایشون به خوبی با خبر هستن به هر حال اگر سو تفاهم شد معذرت میخوام